fredag, maj 4

skrivkramp...

Det finns inget som heter skrivkramp sa Jan Gillou en gång, det är bara och skriva. Ett proffs skriver när det ska skrivas, det har inget med inspiration och sånt där att göra. Typ nåt sånt var det iaf...

Själv vet jag inte vad det beror på, men jag har haft jätte svårt att skriva på sistone, när jag funderar på min blogg, när jag funderar på undervisning eller predikan.
Det känns konstigt och jag vet inte vad det beror på, Ber till Gud att han ska hjälpa mig, men har inte hänt nåt än...

Men jag gissar väl att det kommer igen.

Det är mycket som jag går omkring och tänker på nu. Framför allt tänker jag på Kärleken och att jag kan leva i kärleken, ha kärlek till min fru, och till mina vänner och till mina fiender. Det är för mig ett kärlekens år och jag tror att det kommer ta tid att verkligen förstå vad kärleken innebär, men jag ber ständigt Gud att han ska hjälpa mig att förstå. Be det du med för din egen del.

Sen tänker jag på fotbollen en del förstås, ska spela B-lags Match på Måndag, det är Derby mot Värhulta, spännande. Jag spelar mittback.

Sen funderar jag över predikan nu på söndag, jag har lite ideér men jag vet inte riktigt, litar på att Gud ska visa mig vad jag ska säga, Han brukar göra det. Det är ju trots allt så att utan honom så funkar det inte att predika överhuvudet taget. Helt beroende av honom är jag.

Ja ja, skönt att ha fått skriva några rader iaf, nu ska jag fortsätta att tänka på det jag tänker på.

Kram

Inga kommentarer:

Powered By Blogger