tisdag, maj 22

Bröllop och Biljäkelskap...

En helg i och utanför Jönköping. Min kära fru, Elin, och jag åkte ner till Jkpg och hälsade på en hel del vänner, Ingrid, Sabina och Boban, vilka vi bodde hos, A1. Elin tog en fika med Kristina och Carro.
Vi skulle åka iväg till Rumskulla på fredag kväll för att där spendera natten och på lördagen gå på bröllop i Djursdala.
När jag hämtar Elin i stan så går det sönder nåt i Bilen, bakre hjullagret pajar. Det går inte att köra bilen så en rundringning börjar, på jakt efter bil. Bralle är i dalarna men hans bil är i Jkpg och det går fin fint att låna den gamle skorven. Så blir det, jag åker tillsammans med Boban och hämtar bilen och Elin och jag kan åka på bröllop.

Det var ett roligt bröllop, Andreas och Cissi blev man och fru, (Andreas är Elins kusin). Elin höll ett bra tal tillsammans med sin syster Emma, själv tänkte jag undvika talandet men i sista minuten kunde jag inte undvika det så jag talade lite jag med.

På söndagen så var vi tvugna att ställa in vår träff med Hilliges eftersom Leif kom och hämtade vår bil och passade på att ta med oss i bilen också.
Leif, som är en riktigt fixare, fixade iordning bilen och vi kunde på måndagen åka till Hjo för att hälsa på Anders och Elisabeth, det var riktigt roligt det. Jag fick en skinnjacka av Anders inte dumt alls.

jorrå, så nu fortsätter vardagslivet och fotbollen förstås, det är träning ivkäll, det är ju gött iaf.

ship

1 kommentar:

bolivialarsson sa...

Oflyt med bilen du! Kul att ni överlevde helgen trots allt.

Powered By Blogger