onsdag, maj 23

Tänk på vad du säger

Det du säger till någon annan kan vara till glädje, sorg, ilska, kamratskap och en massa mer saker.
Med dina ord som kommer från din mun kan du sänka en människa så rejält att du inte tror på det själv.
Det kan vara en enkel grej för dig men stor grej för den du säger det till. Denna saken kan leda till att människan nästan blir rädd för dig.
Jag har själv vart med om det, jag faktiskt är med om det, och det går ut över mycket i mitt jobb desvärre. Men framför allt går det ut över mig.

Det räcker med ett förlåt för att saker ska bli bra igen.
Om du har skadat någon så är det så att det räcker med ett förlåt och ja en upprättelse för den du har skadat för att denne ska kunna gå vidare.
Det är inte lätt att veta att man har skadat någon eller sagt något olämpligt, och då kan man ju inte göra något åt det. Därför är det också bra att kunna vara ärliga mot varandra.

Själv så vill jag inte gör människor illa, fast jag vet att jag under mina korta dagar här har gjort det.
Berätta för mig vad jag har gjort för fel, det var säkert inte meningen, jag tänkte nog inte på det, men jag behöver veta vad det är för att säga förlåt.

Tala med varandra, säg när ni blir sårade. Gå inte omkring och gräm er, när ni kan göra nåt åt det.

ja så kan det vara...

Inga kommentarer:

Powered By Blogger