söndag, maj 13

Historiskt

Det är en historisk dag för mig idag, det är allra första gången jag gör mål i en serie match i fotboll. I och för sig så har jag ju stått i mål ganska mycket, men i barnsben så spelade jag på topp, men lyckades aldrig.
Men nu har det hänt, vi spelade match i Medåker IF mot Irakiska. Dom kom lite sent till matchen och verkade lite loja. Kanske inte hade den bästa organisationen men ändå, de kunde ställa upp med ett lag. Jag var på bänken första delen av A-Lags matchen.
Första halvlek lyckades vi inte göra mål trots pressen, men sen bombar José snyggt in ett mål och då släpper det, tre mål på tre minuter och matchen slutar 12-0. Jag fick med 20 minuter kvar att spela, hoppa in som vänster yttermittfält, och lyckas göra ett mål, friläge med målvakten, det var inte det bästa laget vi mötte, men det var ändå mitt första mål.
Det känns bra det!!!

3 kommentarer:

Gustaf "Boban" Bobeck sa...

Helt enormt grabben. Jag är såååå avundsjuk ska du veta. Här har jag i min egna lilla värld o tänkt att jag ska börja spela fotboll igen nån gång, o vad händer.
Chocken kom för ett par veckor sen när jag fick höra att du börjat spela igen... Ajaj, tänkte jag. Nu hinner du först... Men innerst inne tänkte jag att det som bäst blir lite B-lagsmatcher för dig.
Sen släpps nästa bomb... Du få spela en A-LAGS match... O sen ännu värre... DU GÖR ETT MÅL... Oj, oj, oj jag kommer ta upp kampen med dig o snarast försöka hitta ett lag här i Jönköping som orkar med en otränad nisse som jag. Sist men inte minst säger jag detta, även om det svider riktigt ordentligt: GRATTIS TILL DITT FÖRSTA MÅL. /Boban (Även Gustaf för nytillkomna tittare)

Skogholm sa...

Tack så mycket Boban, jag ser fram emot en kamp mot dig i jagandet av ett mål. Spelade en match idag, måndag också, B-laget, spelade hela matchen på mittback, och nu är jag helt slut. ingen ork what so ever.
men men

bolivialarsson sa...

Men det är bara att gratulera. Man blir lite sugen på att lattja boll. För övrigt har jag hittat tennisplaner här i Stadsparken - ska kolla upp priser också.

Powered By Blogger