måndag, augusti 18

Arto Paasilinna

Arto är en finsk förtfattare för er som inte vet, en mycket duktig sådan.
Han skriver riktigt bra böcker. På något sätt blir liksom böckerna bra, de är lättlästa och jag iallfall fastnar i berättelsen, sen tar boken slut. Bara så där, och då får man gå och läsa en till.

De jag har läst hittils är:
Kollektivt självmord - Handlar om några som ska ta livet av sig i en buss. (3/5 toasters)
Milda makter - Handlar om en som får vara vikarie åt Gud i ett år. (3/5 toasters)
Världens bästa by- Handlar om en som ska bygga en kyrka enligt ett testamente. (5/5 toasters)
Hoppsan jag är död - Handlar om en kille som dör och livet efter döden. (4/5 toasters)

Nu ska jag börja på Snablar som handlar om nån elefant.

Märkligt hur något verkligen kan fånga en så, men Arto har gjort det med mig. Läs honom du också!

"Listen down you little man
I'm not the one whos trying to change you
And if you come to understand it will be okay
You need to change it
You need to change it now...
"
Days of the new- Enemy

Inga kommentarer:

Powered By Blogger