torsdag, april 12

Tycka, eller tycka om...

Värst vad jag tycker en massa, jag har nog en åsikt om allting. Men är det så viktigt?
Är det så viktigt för mig och ha en åsikt om allting, jag behöver väl inte lägga mig i eller bry mig om allt som sker i världen, vissa saker kanske inte är så viktig att kämpa för.

Vilken skillnad kommer det göra om jag håller på att tjatar med någon om vilket hockey lag man håller på. Det är ju så onödigt, istället kan man bara acceptera varandras val i hockey världen.
Det är bara ett litet exempel av många saker folk strider för men som inte är så viktigt.

Välj dina strider.
Jag tror det är viktigt att välja det man ska strida för, och att också inse när man behöver ge sig. Och jag tror det är viktigt att man ska acceptera oliktänkande människor.
Vi tycker ju alla olika om saker, några håller med varandra men då är det alltid någon som tycker något annat. Och istället för att acceptera att man tycker olika så börjar man strida, man säger att den ena är dum i huvudet för att den tycker som den gör och den andre gör precis samma sak.

Krig startar på grund av att folk inte kan acceptera varandra, hur svårt ska det vara att göra det egentligen.

Jag får gå till mig själv och tänka hur jag själv är, för det är ju där man måste börja, "with the man in the mirror". Jag vet ju vad jag tycker, och att jag kan ha svårt att acceptera andra för att de tycker olika. Det jag behöver göra är att lära mig att acceptera andra, det låter enkelt och jag tror det är lika enkelt, fastän det är svårt.

Låt oss sluta tycka en massa saker och börja tycka om varandra istället.

1 kommentar:

bolivialarsson sa...

Men vad härligt inlägg. Tyck om istället för att tycka så mycket! Jag tycker som du jag - vad tycker du? (;

Powered By Blogger