måndag, oktober 13

Korskyrkan

Inte trodde jag för några år sedan att jag skulle befinna mig i ett annat samfund, men tjänsten i Arboga fick mig att byta från pingst till en församlings som är dubbelsanslutna till både Missionskyrkan och Evangeliska Frikyrkan. Det var väldigt nyttigt!
Jag har lärt mig mycket om vad jag kanske egentligen tycker om saker och ting, och vad som verkligen är viktigt, som dopfrågor och så där.

Nu är vi på väg in i Korskyrkan här i Norrköping, vi ska prata med pastorn på torsdag, det är ju en EFK församling och jag får säga att det känns riktigt bra. EFK har en bra organisation och jag tycker att de är vettiga i vad de uttrycker i stort.

Så vi ska bli en del av familjen här i Norrköping, vi hoppas verkligen att vi ska trivas och att vi ska hitta uppgifter som passar oss och där Gud vill ha oss. Det är spännande att gå med i en ny församling så här efter att man precis har jobbat i en annan. Nu ska jag vara frivillig istället och det blir inte på samma sätt, detta tror jag kommer bli mycket lärorikt och väldigt bra!

"Frukta ej du Guds församling
Herrens Ande bor i dig
Helig eld ska brinna
du ska övervinna
dödens portar hindrar inte dig"

Pelle Karlsson - Jesus har makt

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Du skriver: ” "Frukta ej du Guds församling Herrens Ande bor i dig”

[Att skilja åt,] En relevant fråga är hur man ska leva för att följa den historiske Messias. Jag var hängivet kristen och trodde jag följde hans undervisning när jag gick i kyrkan,osv. Sen fann jag att den historiska Mashiakh (Messias) som det står skrivet om i originalversionen av det som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” [not 1] var en Ribi [det var hans titel (liknande rabbin)] som hette Yehoshua. Jag läste hans ursprungliga undervisning på hemsidan www.netzarim.co.il och jag bytte religion till hans och hans efterföljares – Netzarim – religion (som inte var kristendom).

Ribi Yehoshua – Messias – och hans efterföljare gick aldrig till kyrkan; och inte heller idag gör dem det. Skaparens Ande finns endast i människor som gör sitt bästa att göra Hans vilja.

Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i Torah – och leder en in i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!!

Anders Branderud

Skogholm sa...

Hej Anders.
Det är med sorgsna ögon som jag läser din kommentar.
Jag vet att inte min kommentar här kommer göra dig någon skillnad, snarare kommer det ge dig vatten på din kvarn att fortsätta stå fast i din Messianska tro.
När man tror på något liksom stenhårt och får "mothugg" eller blir ifrågasatt så brukar man i regel verkligen tänka igenom hur man tänker och då också tänka in på sitt spår så välkommen att göra så.

Det du menar är att hela Bibeln under alla år skulle vara felöversatt och att nu plötsligt skulle sanningen ha kommit fram.

Åh, jag önskar att du kunde få uppleva den Helige Ande, kraften i ordet in i ditt liv. Jag önskar att du fick leva i kärlek, den absoluta kärleken. Jag önskar dig ett fritt liv utan måsten, utan tvång. Jag önskar dig ett liv i Nåden, ett liv som föder gärningar men inte för att du måste utan för att du vill. Ett liv i vila, en tro som du inte förtjänar men ändå får. Jag önskar dig ett liv med Jesus, med Gud, med den Helige Ande.
Jag önskar att du kan se bakom dina åsikter, att du kan se längre och större.

Men vad vet jag, du kanske redan är där, jag hoppas att du är där! För det livet, med den friheten som finns i Jesu blod, det är det bästa vi har. Och att få vara med i ett sammanhang som vi kallar kyrka och dela livet med andra kristna det är så stort, att få gråta och skratta med sina kristna medmänniskor, att dela livet helt utan förbehåll det är ett liv värt att leva för.

med all välmening
Andréas Skogholm

Powered By Blogger