måndag, september 8

Multifunktionellskrivare

Ja inte är det alltid lätt med saker. Vi åkte fram och tillbaka mellan större affärer för att hitta en bra skrivare-kopiator-scanner för ett lågt pris. Till slut så hittade vi en bra en Epson stylus SX105
En riktigt snygg maskin som enligt försäljaren skulle vara det bästa köpet. Epson är de billigaste på patroner och man kan köpa färgerna separat.

Väl hemma skulle jag självklart börja installera denna fina maskin. Det går bra till en början, men sen funkar det inte mer och det slutar med att jag får åka och byta.
Det var inga problem att byta, och jag kommer hem igen och börjar installera den. Det funkar inte... Så jag ringer support och får hjälp, då funkar det. Skönt.
Så nu har vi en snygg multifunktionell skrivare som verkar funka väldigt bra också. Prövade Scannern och den funka fin fint.
Slutet gott det mesta gott.

"...little patience, mm yeah, mm yeah
need a little patience, yeah
just a little patience, yeah
some more patience, yeah
need some patience, yeah
could use some patience, yeah
gotta have some patience, yeah
all it takes is patience,
just a little patience is all you need "

Guns N Roses - Patience

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Min mamma ska köpa en likadan skrivare som dig, samma märke. Jag undrar om du fortfarande tycker den är bra vad gäller färgåtgång, funktion mm. Jag tyckte att jag skulle läsa en recension innnan hon köper skrivare även om hon bara ska "skriva ut papper" eller vad hon säger. Finns inget värre än billiga skrivare som suger färg och som dessutom har dyra färger. Med den här skulle ju färgen vara billig. Är det verkligen bättre med det här sättet att man köper färgerna separat och inte trefärgssystemet som finns på många skrivare. Vad tycker du? Det vore ju jättenice om du orkade svara på det här :)

Skogholm sa...

Hej, Roligt att du hittar min blogg :)
Efter att ha haft skrivaren ett tag nu, och skrivit ut en del så tycker jag den är lätt värd pengarna.
Jag har ju inte hunnit köpa några nya patroner än, men det är ju klart bättre (tycker jag) att kunna köpa styckvis.
Utskriftkvaliten är mycket god, och scannern och kopiatorn funkar väldigt bra.
Det mest negativa med skrivaren är att den är långsam, man behöver gott tålamod när man ska använda den. Och den var heller inte hel lätt att koppla in.
Det man behöver tänka på som försäljaren sa till mig, är att man måste skriva ut minst en sida i veckan med alla färger så att inte patronerna torkar, för om de gör det så blir hela skrivaren skräp.

Det är också bra att skrivaren är "toppmatad" alltså att inte pappret går runt, för då kan man använda lite kraftigare papper om man skulle vilja det.

Så jag är nöjd och rekommenderar den till vanligt hemmabruk.

Anonym sa...

Hej! Vad kul att du skrev en sån bra beskrivning! Vi har varit och handlat skrivaren nu ikväll så får vi se vad hon tycker. Det rör sig ju inte om en jättesumma pengar heller och de flesta skrivare är nog bra. Jag fick dock en Lexmark skrivare en gång och den var billig. Jag har dock aldrig varit med om en skrivare som tar så mycket färg (och den skrev ut riktigt dåligt också. Sen dess är jag på automatik rakt emot LExmark. De kanske gör bra skrivare men man blir lite så "första intrycket") Min epson är gammal men bra fortfarande. Roligt att du gift dig då, efter vad jag såg när jag var inne på bloggen. Grattis! :)Tack så jättemycket för att du la ner tid att skriva om skrivaren! mvh Maria

Powered By Blogger