måndag, september 15

Fast - Fri

Jag nu har jag genomgått en jobbig period i livet som slutade med lättnad.

När man jobbar som heltidsanställning på manpower så måste man ta jobb om man inte har jobbat 40 timmar på veckan. För mig innebar det nu i helgen att jag var tvungen att jobba och inte fick tacka nej till jobb. Jag ville ju åka på min brorsdotters barnvälsignelse men fick alltså inte det.
Detta skulle för mig innebära att så gott som alla mina helger skulle vara uppbokade så länge jag är där jag är nu. Detta kändes tok jobbigt, och jag kunde relatera till brottslingar med fotboja, fast i Norrköping.

Idag åkte jag, efter jobbet, och pratade med PA (chef) på Manpower, jag berättade hur jag kände, och vi kom fram till att jag ska vara ledig, utan tvång att jobba, varannan helg. Nu känner jag mig fri igen, jag får åka bort till Tjörn i helgen, oavsett hur mycket eller lite jag har jobbat i veckan. Jag kan tacka nej till jobbet och ha Manpower bakom mig.

Så nu kan jag fortsätta jobba med lite glädje, veckorna blir ju lite blandat och oregelbundet, men helgerna känns för mig viktigast.

"And I´m free, free fallin'
Yeah I´m free, free fallin"
Tom Petty - Free fallin'

Inga kommentarer:

Powered By Blogger